zaterdag 11 oktober 2014

Via deze link zie je een reportage rond de inleefweek van RTV
http://www.rtv.be/artikels/nieuws/2014101013205470_120-mechelaars-leven-1-wek-in-armoede

Volgens de laatste update hebben 145 mensen een profiel aangemaakt. Omdat velen van hen als koppel, of met hun kinderen inschreven ligt het werkelijke aantal veel hoger.

Er zijn ook reacties die binnenkomen:

"Straks start de klok...ik heb al gepuzzeld op voorhand...lijkt me nu al vóór de start een loodzware opgave. Niks wordt evident deze week.....auch."

"Meteen met de neus op de feiten: rekenen is geen kinderspel. Vandaag in mijn vertrouwd cafeetje in Lier, géén Caffé Latte, maar een watertje van de kraan..."

"Samen met mijn gezin doe ik mee met de inleefweek armoede. 180,00 Euro hebben we (met ons 5) om te besteden tussen nu en vrijdag 17 oktober. We hebben er binnen ons gezin gisterenavond al een stevige vergadering over gehouden. En normaal gingen we morgen met de familie naar het mosselfeest op KFC Muizen waar de 2 zonen aangesloten zijn. We denken om dit te laten schieten. De oudste zoon heeft leefweek bij de Chiro (30,00 euro) we kiezen alvast daarvoor. Maar we zien het zitten:-) Al is de eerste tegenslag al daar: Een geblokkeerde rug en moet ik naar dokter en of kinesist. Ai ik zal al moeten uitkijken voor centjes of proberen de betaling uit te stellen."


We horen graag nog meer reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten